ПАТИЛАТА НА АКТЬОРА ДИДО МАЧЕВ В КИНОТО ПО СВЕТА И У НАС

„Бях най-скъпоплатения продавач на зеленчуци в историята на Холивуд“

Автор: Исак ГОЗЕС

Актьорът Дидо Мачев  бе назначен  да  проверява изрядността на хотелите по морето. Отговорната  длъжност му бе поверена в сериала  „All  Inclusive“ . За радост на собствениците  на заведения  той не е открил нарушения. Не така безпроблемно  обаче  е било участието на родния Дани де Вито  във филма „Механикът“.  Негов режисьор бил холивудската легенда  Дон Лундгрен, който изпълнявал и главната роля. Там пък  Дидо е  шеф на публичен дом и отвратителен  сладострастник.

Ventzi Martinov & Margi Hranova
Ventzi Martinov & Margi Hranova

didom55

Да споменем, че през 1989 година  Диан Мачев е бил и в състава на Сливенския драматичен театър. 

  • Господин Мачев, как се чуствахте като шеф на публичен дом? Доста  мъже мечтаят  за такава длъжност?
  • Зле. Много бой изядох.
  • Защо?
  • Защото криех едно момиче, които исках да направя проститутка. Упоил  го бях и  се готвех да го изнасиля. В този момент нахлуват Дон Лундгрен и другата холивудска звезда Бен Крос. Първият трябваше да ме ритне между краката. Каскадьорите направиха необходимото, взеха всички мерки да не пострадам от удара. Поставиха ми предпазен реквизит, направихме репетиция  и всичко бе готово, за снимките. Камерата заработи.  Двамата мъжаги  нахлуха  с пистолетите в стаята. Изненадан, аз си вдигнах  панталона, както бе по сценарий,  но като видях тази грамада  Лундгрен, с крак номер 48  да скача към мен, се уплаших и избягах. Това не се предвиждаше.  Всички на снимачната площадка избухнаха  в  смях, а нападателят и режисьор гледаше обезумял, не вярваше на очите си.  И навярно, за да си отмъсти, при второто снимане,   ме ритна така яко , че ме повдигна поне на пет сантиметра от земята.
  • Вероятно не е било никак приятно. Винаги ли е толкова страшно в холивудските продукции, в които сте играли?
  • Не, разбира се? За едно друго мое участие в американски филм си спомням винаги с голямо удолволствие. Избраха ме да играя  продавач  на плодове и зеленчуци. Действието се развива  зад океана. На улицата, на която е разположена  моята стока, италианската мафия върти бизнеса си  по нейните неписани правила. Там   магазини имаха още: Павел Поппандов , Деси Тенекеджиева, Марта Вачкова и други български колеги. Но за разлика от моя уличен тезгях, техните бяха твърде  луксозни, с лъскави витрини и скъпа стока.  Затова тяхното участие  се ограничаваше само  вътре в помещенията и се снимаше по няколко дни.

… А тъй като моят магазин бе на хубаво място, срещу къщата на главния мафиот, ме ангажираха  цели три седмици. От тях само в три снимачни дни водих някъв разговор, всъщност разпитваха ме във връзка със станало убийство. През останалите  осемнадесет дни бях нещо като герой на повикване. Защото никой не знае,  накъде и как ще се завърти камерата и дали няма да мине покрай магазина ми. И естествено  аз трябва да съм там.

… Та така  дни и часове наред седях и чаках.  В  даден момент ме викат,  аз заставам зад тезгаха, идва някакъв клиент, пълня торбата му с  домати и краставици, той  ми плаща и си тръгва. Толкова.  Покрай тази роля  спечелих добри пари и спокойно днес мога да се обявя за най- скъпоплатения и мързелив продавач на  зеленчуци  в историята на Холивуд и световното  кино.

  • Изглежда много лесно…
  • Не винаги е така. В един индийски филм имах договор за един ден. Два пъти ме викаха на кастинг за въпросната  на пръв поглед  дребна роля. На всичко отгоре, учих и текстове на английски. Накрая ме избраха за съпруг на една от героините.  Живеех в апартамент на партерния етаж.  Според сценария, разхвърлил съм се, отпуснат  на креслото,  пия бира и гледам по телевизията мач.  Изведнаж  през  балкона нахлуват три хлапета , махат ми с ръка и и бързо отминават  в посока кухнята.  Всичко става толкова бързо, че дори нямам време да реагирам.  Веднага след тях нахълтват  няколко въоражени с пистолети мъже . И те пробягват покрай мен в посока кухнята.  От там се чуват писъците на  жена ми. Какво става тук бе – чудя се на глас.  

Това  целия кадър.  Във  филма той ще трае сигурно секунди. Куриозното бе,  че,  за да го заснемем, направихме  40 – 50   дубъла. Снимаха ме от най-различни точки. Цял ден. Та такива са индийците, богати, могат да си позволят подобно разточителство.

  • В българските филми сигурно не се случват такива неща…
  • В „Иван и Александър“ на режисьора  Иван Ничев играех шофьора  на министър- председателя Вълко Червенков. Карах  оригиналната  му лумузина  ЗИС /Завод имени Сталина/. Вътре тя е обзаведена със  скъпа тапицерия, изглежда  като истински луксозен хол. Задачата ми бе да откарам едни артистки и певици до мястото, където вожда  празнува  рождения си ден, за да го поздравят. По пътя обаче, докато карам,  флиртувам с другарките и то по не най-възпитания начин.

     Снимаха ме  седем дни  Това беше.

Филмът излезе на екраните и целия Хасковски театър, в който работех тогава , отидохме да го гледаме.  Но мина прожекцията – мен ме няма. После режисьорът ми обясни , че цензурата  ме отрязла, защото не може шофьорът на министър-председателя да се държи така просташки. Всъщност през двата часа  се  появих само за  секунда и то не на волана.  Това се наложило, за да  могат да оправдаят хонорара ми.

                                                                                                  Исак ГОЗЕС

didom99

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.